آغاز به کار پنجمین هیئت منصفه ی مطبوعات گلستان

 حضور موثر هیئت منصفه مطبوعات از تضییع حقوق فعالان عرصه ی رسانه جلوگیری می کند.
رئیس کل دادگستری گلستان در جمع اعضای جدید هیئت منصفه  مطبوعات با قدردانی از تلاش اعضای پیشین این هیئت از اعضای جدید خواست : به عنوان نماینده ی افکار عمومی با حضور به موقع و فعال در جلسات دادگاه ، علاوه بر کمک به دادرسی عادلانه از تجدید وقت پرونده ها نیز جلوگیری کنند.
دکتر هادی هاشمیان  از هیئت منصفه مطبوعات به عنوان یک رکن مهم یاد کرد و گفت: بر اساس قانون ، دادگاه مربوط به جرایم مطبوعاتی باید با حضور اعضای هیئت منصفه برگزار شود به همین دلیل حضور موثر اعضا می تواند به قضات ما در کشف حقیقت و صدور رای عادلانه کمک کند.
وی با بیان این که  تعداد پرونده های مطبوعاتی استان در دادگاه ها به تعداد انگشتان دست هم نمی رسد افزود: به ندرت  در استان برای جرایم مطبوعاتی ، کیفرخواست صادر شده است که این امر توجه به تعداد زیاد نشریات استان و وجود سلیقه های مختلف ، نشان از تعامل و نگاه توام با احترام دستگاه قضایی و مسئولان به حوزه ی مطبوعات است.
هاشمیان با تاکید بر این که انتظار ما از فعالان عرصه ی مطبوعات، التزام به قانون است افزود: ما معتقدیم اگر حرمت ها و ارزش ها حفظ شود کمتر در این بخش با مشکل مواجه خواهیم شد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز در این نشست ، اطلاع رسانی را یکی از کارکرد های عمومی و مهم رسانه ها عنوان کرد و افزود : مطبوعات با اطلاع رسانی درست و شفاف به مردم کمک می کنند تا تحلیل درست از اوضاع جامعه داشته باشند.
حجت الاسلام والمسلمین فضیلت با مهم خواندن نقش مطبوعات در ساماندهی و جهت دهی افکار عمومی گفت : امروز قوی ترین قدرت ها در دنیا ، کشور هایی هستند که با استفاده از کارکردهای رسانه  ، افکار عمومی را در راستای اهدافی که دارند با خود همصدا می کنند.
فضیلت افزود : امروز مطبوعات استان نیازمند توسعه در محتوا ، منابع انسانی  و تشکل صنفی کارآمد است تا بتواند به رسالتی که بر دوش دارد عمل کند.
در ادامه ی این مراسم اعضای هیئت منصفه ی جدید در مراسم تحلیف خود ، سوگند یاد کردند بدون در نظر گرفتن گرایش های شخصی و گروهی و بارعایت صداقت ، تقوا و امانت داری در راه احقاق حق و ابطال باطل انجام وظیفه کنند.
دکتر علی طالع زاری ، دکتر غلامرضا گلچین راد،ایرج رمضانی ، حجت الاسلام حسنعلی مازندرانی ، رمضانعلی خواجه ، محمد صاحب فیضی ، احمد خواجه نژاد ، اله قلی نظری ، غفار علی اصغری ، علی کلاتی ، زهرا نورا ، سید حسین علوی ، حجت الاسلام سید رسول حسینی کوهستانی و حجت الاسلام قربانعلی جمشیدی اعضای هیئت منصفه پنجم مطبوعات استان هستند که امروز پس از تحلیف ، ابلاغ خود را از دست رئیس کل دادگستری گلستان دریافت کردند.
این اعضا با حضور در دادگاه رسیدگی به جرایم مطبوعاتی ، به عنوان هیئت منصفه، داوری می کنند.
اعضای هیئت منصفه ی مطبوعات استان به مدت دو سال انتخاب می شوند.
پایگاه اطلاع رسانی دادگستری کل گلستان